top of page
IMG_1849.jpeg

Cases

BENEO

Straffe campagne voor wereldleider in rijstzetmeelproductie

Vraag

Het Wijgmaalse bedrijf BENEO, wereldproducent van rijstzetmeel, investeerde in een nieuwe productielijn. Die zorgt er intussen voor dat de productiecapaciteit van hun rijstzetmeel met de helft toeneemt. En dat terwijl het waterverbruik onveranderd blijft. Hoe dat kan? Wel, laten we het samenvatten als een circulair verhaal, iets dat helemaal in BENEO’s duurzaamheidsstrategie past. Goed nieuws dus, en precies dat wilde BENEO delen via een PR-campagne en een event. Het doel? Enerzijds de eigen medewerkers tot trotse ambassadeurs maken en nieuwe mensen werven, anderzijds alle stakeholders - van omwonenden tot de economische wereld - betrekken in hun ambitieus en duurzaam verhaal.

637b451f8832c5138ee7bd20_visual_beneo_960x540_flyer_affiche.jpg

Aanpak

Wij namen de creatieve en praktische organisatie voor de inhuldiging van de nieuwe
productielijn voor onze rekening. Zo verzorgden we het design en de uitvoering van al het
promotiemateriaal dat gebruikt werd tijdens de inhuldiging en tijdens Open Bedrijvendag. We
werkten mee een bedrijfsvideo uit, maakten banners en affiches, en nodigden alle betrokken
stakeholders en relevante journalisten uit. Na afloop van het event werd ook een persbericht
uitgestuurd om het nieuws met de overige relevante pers te delen.

Resultaten

Op het event zelf waren, zoals verwacht en gehoopt, een 100-tal aanwezigen. Onder de
journalisten tekenden onder meer Kanaal-Z en ROB-tv present. Het persbericht zorgde voor
bijna 20 artikels in zowel regionale als nationale media, waaronder Het Nieuwsblad, Het
Laatste Nieuws en De Tijd. Dit zorgde voor een mediawaarde van 69.000 euro waarmee we
6.860.433 mensen bereikten. Een zeer geslaagde campagne dus.

BENEO

PILOT BENELUX

Alle ogen gericht op een bus vol complimenten

Vraag

Pilot is een Japanse pennenfabrikant die in Europa stilaan de markt verovert met Frixion,
een schrijfwarenlijn van thermische pennen en markeerstiften. Complimentendag was de
perfecte gelegenheid voor Pilot Benelux om hun brand awareness te vergroten en hun leuze
'happy writing' te communiceren naar een breder publiek. Zo’n gelegenheid konden we niet
laten liggen.

62023fd2b0f62ff7916a0fe2_Pilot.jpg
62176c8317bcaf9f034b3512_Pilot_Cards.jpg

Aanpak

We bedachten het concept van de witte “complimentenbussen” - en dat mag u letterlijk
nemen - die toerden langs 14 verschillende locaties. De twist? De bussen bleven niet lang
onbeschreven. Er werden een pak Pilot-pennen en -stiften verdeeld om de bus vol
complimentjes neer te pennen. En wat het nog relevanter maakte: 1 compliment = 10 cent
voor een goed doel tegen pesten op school. Het ging online nog verder met een
landingspagina om daar complimenten te delen. Om het initiatief succesvol aan te kondigen,
werkten we met influencers, social ads en een perscampagne.

Resultaten

Het resultaat van deze campagne? Een bereik van 520.000 volgers op Instagram, 8.874
bezoeken op de landingspagina, en 30.000 complimenten. Plus, heel wat leuke persartikels.

PILOT

ADPO

Duurzaamheid in woorden en daden voor logistiek havenbedrijf

Vraag

ADPO bestond 35 jaar en wilde dat niet ongemerkt laten passeren. Niet bij haar
medewerkers, niet bij haar relaties, en niet bij de buitenwereld én de pers. Bovendien wilden
ze niet enkel hun verhaal vertellen, maar ook hun duurzame pioniersrol nog meer concrete
invulling geven. Ze vroegen ons, én zusterbedrijf Forest Fwd, om hierbij te helpen.

https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2023_11_18_9bf48038-4185-4c1b-84e3-8a8e0
https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2023_11_18_f6fcd49a-1de5-4c4e-a026-2e8ab

Aanpak

ADPO was al met duurzaamheid bezig nog voor het woord goed en wel bestond. Maar voor
de gelegenheid wilde het bedrijf ook graag een eigen bedrijfsbos realiseren, liefst zo dicht
mogelijk bij hun uitvalsbasis. Daarvoor schakelden we Forest Fwd in, dé specialist in
bedrijfsbossen en impact events. Vervolgens zetten we alles op poten voor een groot event
met 500 genodigden, vlak naast hun eigen bos. De mensen konden feesten én bomen
planten. Beleving alom. De bevoegde minister sprak een videoboodschap in, er werd een
sterk persbericht gemaakt, interviews werden geregeld, en journalisten waren van de partij.

Resultaten

ADPO heeft vandaag nog steeds haar eigen bedrijfsbos in Stekene, waar de hele buurt van
mee kan genieten. Daarnaast kwam het bedrijf met haar duurzaam verhaal uitgebreid in de
pers. Het VRT-programma De Markt wijdde er een uitzending aan, Trends bracht een
uitgebreid interview, net zoals Kanaal Z. Ook de regionale pers zoomde er dieper op in.
Bovendien werd de bedrijfsvideo uitvoerig gedeeld op social media.

ADPO

REVIVE

Een duurzaam magazine dat inspireert

Vraag

Als er nu één duurzame projectontwikkelaar is, dan is het Revive wel. Ze wilden een eigen
magazine, waarbij ze hun duurzaam verhaal, hun expertise en hun visie meermaals per jaar
kunnen uitdragen richting hun stakeholders. Belangrijk: het moest een magazine dat Revive
ademt!

Magazine-Mockup-header-blog-erfgoed-2-NL-2-1080x675.webp
the_building_vynckier-1080x675.webp

Aanpak

We staken de koppen bij elkaar, hadden een aantal pragmatische gesprekken, en
bedachten een concept dat 100% bij Revive past, zowel inhoudelijk als vormelijk.
Herkenbaarheid speelde daarbij een grote rol. Vier keer per jaar maken we intussen een
Revive-Magazine, waarin ze hun eigen verhalen brengen maar ook ten volle inspireren met
sterke interviews met minstens even sterke persoonlijkheden.

Resultaten

Het magazine wordt zowel digitaal gemaakt als gedrukt. En eerlijk, het wordt met plezier
veelvuldig gelezen. Tevreden lezers en tevreden klanten dus, trotse medewerkers ook, en
dus een tevreden en trots Story Fwd. Doorblader het hier maar even en oordeel zelf.

REVIVE
Aquaconcept BOS COVER Website.png

Stop scrolling and start creating impact!

bottom of page