top of page
Stapel Tijdschriften

Magazines en rapporten die écht gelezen worden

Magazines en (duurzaamheids)rapporten zijn dankbare tools voor je communicatie. Zelfs in een digitale wereld, want ze maken de zaken soms net iets tastbaarder. Maar belangrijk, of het nu online of offline is; wij maken content die effectief gelezen wordt. Dat lijkt logisch, maar dat is het niet altijd.

 

Jouw feiten, data, en andere zaken brengen we op een verhalende manier via de juiste concepten. En, op een journalistieke manier, als het even kan. We creëren jouw content van A tot Z, vanaf research of concept tot opmaak. 

​

The proof of the pudding is in the eating, right? Daarom geven we hieronder enkele voorbeelden uit eigen hand.

Enkele van onze klanten 

Schermafbeelding 2023-06-22 om 15.12_edi
House of finance logo transparant wit_edited_edited.png
vanbreda logo_edited.png
Schermafbeelding 2023-06-22 om 15_edited.png
Logo_website_edited.png
BGBC_edited.png
Revive-Magazine-Biodiversity-ENG-1-scaled.png

Biodiversiteit

Schermafbeelding 2023-06-22 om 15.12_edi

Voor de duurzame projectontwikkelaar Revive maken we geregeld magazines, zowel in print als online. En yes, ze worden gelezen. Graag gelezen!

 

Simpelweg omdat we samen met hen magazines op een journalistieke manier maken, met sterke storytelling, en het nooit opvatten als een commerciële brochure. 

​

We denken mee over de thema's, over de interviews, de reportages, de columns en de invalshoeken. En na het denken doen we gewoon. We gaan als magazine- en content creators aan de slag. 

House of finance logo transparant wit_edited_edited.png

Voor de vermogensbegeleider House of Finance starten we steevast vanuit de content. Vanuit de gedachte: wat hebben jullie te vertellen dat jullie doelpubliek kan interesseren of aanbelangt? En vervolgens gaan we efficiënt aan de slag en selecteren we de juiste communicatiekanalen. 

​

Doorblader gerust het magazine en je zal merken dat de printeditie slechts één onderdeel van de communicatiestrategie is.

​

Zo zetten we ook geregeld een rondetafeldebat op met financiële experten, wat leidt tot:

  • én sterke videocontent

  • én social media-snippers

  • én een sterk interview voor het magazine én eventueel een podcast. 

Magazine House of Finance
Vanbreda - duurzaamheidsrapport 2023
vanbreda logo_edited.png

Transparant over je duurzaam verhaal communiceren hoeft niet altijd in de vorm van grote, lijvige rapporten. Een compacte brochure die de headlines meegeeft, wordt zelfs soms nog net iets meer gelezen.

 

Zo deden we het ook voor Vanbreda Risk & Benefits, die we hielpen met hun duurzaamheidsbrochure. 

Duurzaamheidsrapport

Een duurzaamheidsrapport volgens de officiële normen, daar kruipt veel tijd en energie in. Daarom is het een must dat je rapport ook effectief gelezen wordt. En daar helpen we je graag mee.

 

We doen niet de technische kant van het verhaal − daarvoor werken we samen met eigen partners of met die van jullie. Maar onze mensen zijn mee met de CSRD-regelgeving, kunnen die lezen en interpreteren, en kunnen dus vooral de techniciteit omzetten in een heldere taal. Zo wordt je rapport ook effectief lezenswaardig.

 

Naast de technische output zorgen we ook voor extra creatieve output
- gaande van sterke interviews tot reportages over je medewerkers, enz. - waardoor jouw rapport menselijker en toegankelijker wordt. Bovendien werken we met designers die meer dan tien jaar professionele ervaring hebben als magazinemakers.  

​

Dit doen we onder meer voor spelers zoals Revive, die recent nog een Impact Report naar buiten bracht.  

Value creation model

Ook goesting in je eigen magazine of rapport dat met een 'smile' gelezen wordt?

Of gewoon even samen sparren? Kan zeker! 

bottom of page